15 Temmuz 2016 Cuma

Zorlanmadan Nasıl 70 Gün Boyunca Dayandım? [Çeviri # Part 2 ]

2. Bölüm

Bu kısımda daha önceki bırakma denemelerimde yapmadığım ve farklılık yarattığını düşündüğüm 8 şeyi size açıklamaya çalışacağım.


1 - Cinsel Azgınlığın  Endokrinolojik (Hormonları inceleyen bilim dalı) ve Psikolojik Sebeplerini Anlamak

Anladım ki bizi bu işe yönelten şeyler hormonlarımız ve kafa yapımız. Anladım ki azgınlığı yaratan bu hormonlar sadece biz aklımızdan cinsel şeyler geçirince salgılanmaya başlıyor. Ve bunlar sadece geçici. Yani yeterince beklerseniz ve kafanızdan bu cinsel içerikli düşünceleri silerseniz  bu hormonların etkisi de yok oluyor. (Ortalama 1 saat içinde) Bunun böyle olduğunu bilmek, yani bu azgınlığın geçici olduğunu bilmek sizin bu süreçte kendinize olan güveninizi arttırıyor. Çok fazla azmış olsam bile biliyorum ki bu geçecek. Bazen bekliyorum hatta süre tutuyorum acaba ne zaman geçecek diye. İşi bilimsel hale getirmek hem daha eğlenceli hem de vücudunuzu tanımanız için mükemmel bir fırsat.  Mesela geçen duştayken aklıma cinsel içerikli daha önceden gördüğüm bir resim geldi ve anında beynimin endorfinle dolduğunu hissettim.  Hemen aklımı farklı yönlere çekmeye çalıştım. 20 dakika sonra azgınlık tamamen yok olmuştu ve eski halime dönmüştüm.  Sadece 20 dakika..

2- Cinsel İçerikli Bir Düşünceyi, Resmi veya Nesneyi Tanımlamayı Öğrenmek

Önceden yapmayıp da bu sefer yaptığımı düşündüğüm bir diğer şey de bu. Aklıma herhangi bir cinsel düşünce gelince artık bunu anında kapatıp - silip- yok edip eski halime geri dönüyorum. Ama bunu kapatmadan önce düşündüğünüz şeyin cinsel içerikli olup olmadığını tanımlayabilmeniz gerekiyor ki bu her zaman mümkün olmayabiliyor. Bu biraz da kendinizi ne kadar tanıdığınızla alakalı. Aklıma ne zaman cinsel içerikli bir düşünce gelse midemin üst kısmında adeta bir endorfin patlaması yaşıyorum ve bunu hissedebiliyorum. Göğüs kaslarımın sıkılaştığını ve karın kaslarımın kasıldığını hissediyorum.  Bunlar da benim ne olduğunu anlamam için yeterli oluyor. Mutlaka sizin vücudunuzda da bu veya buna benzer endorfinin yol açtığı tepkiler oluşuyordur. Cinsel içerikli nesne, yolda gördüğünüz kısa şort giymiş güzel bir kız olabilir veya billboardlarda gördüğünüz bir iç çamaşırı mankeni olabilir veya o sırada başka şeyler düşünmeme rağmen aklıma rasgele giren bir cinsel içerikli düşünce olabilir. Herhangi bir endorfin patlaması olmamasına rağmen bazen cinsel içerikli bir düşüncede olduğunuzu fark edebilirsiniz. Matematik veya fizik dersi cinsel içerik barındırmaz. Göğüsler barındırır. Bu ikisinin arasındaki fark kadar nettir cinsel içeriği anlamak. Cinsel içerikli nesne  veya düşünceler çoğu zaman umulmadık anlarda ortaya çıkar. Birkaç örnek vermek gerekirse; duşa girdiğinizde , yatak odanızın kapısını kapattığınızda, uzun zor bir günden sonra eve gelip çantanızı yere bıraktığınızda.. Bu gibi durumlarda" tamam bu görevi tamamladım şimdi biraz ara verebilirim " " Ne yapabilirim?" " Bir kahve içebilirim, şekerleme yapabilirm, mastürbasyon yapabilirim..." Veya bir düşünce şeklinde olabilir. " Acaba malum siteye yeni videolar gelmiş midir? "  " Belkide girip bir bakıp çıksam yeterli olur sürece bir zararı olmaz." Bu tarz düşünceleri artık ezberlemiş olmalısınız. Bunlar sizi malum sonuca götürür. Bunlar aklınıza geldiği zaman bunları henüz büyümeden yok etmelisiniz. (Çevirmenin Notu: YILANIN BAŞINI KÜÇÜKKEN EZİN DAHA ÖNCE DE SÖYLEMİŞTİM)

3- Aklını Cinsel İçerikli Bir Düşünceden, Resimden veya Nesneden Başka Yöne Çeldirmeyi Öğrenmek

Yukarıdaki maddede saydığım durumlar sizin endorfin salınımınızı arttırır. Vücut sıcaklığınız artar, kendinizi uyuşuk yorgun ve tembel hissedersiniz. En önemlisi de beyninizin ön kortex ( mantıklı ve rasyonel kararlar vermenizi sağlayan bölge) devre dışı kalır. Beyninizin size " Mastürbasyon yapma! " dediği kısım burasıdır.  İşte tam bu yüzden aklınıza gelen cinsel içerikli düşünceyi engellemelisiniz. O düşünceyle eğlenmeyin vakit geçirmeyin veya oyalanmayın onu aklınızdan derhal silin. Çünkü onla oyalanıp vakit geçirdikçe ondan hoşlanmaya başlayacaksınız bu da sizi ileriki aşamalara götürecek. Bunu otomatk hale getirmek sizin elinizde. Gelen düşünceyi anında silerseniz ileriki aşamaya geçemeyeceğinden malum sonuçla da karşılaşmayacaksınız demektir. Başlangıçta çoğunuzun aklınıza gelen bu düşünceleri kolaylıkla bloklayamayacağınızı hatta onla vakit geçirip onun vücudunuzda yarattığı hoş sıcak etkiden hoşlanacağınızı biliyorum. Sonuçta burda sadece mastürbasyon bağımlılığımızdan kurtulmak istiyoruz. Fantazilerimizi veya cinsel içerikli düşüncelerimizi yok etmek istemiyoruz. Ama asıl amacımıza ulaşmak istiyorsak bu düşüncelerin mastürbasyon ile olan bağını kesmeliyiz. Bunu kesmenin de tek yolu otomatik bir engelleme mekanizması oluşturup bu düşünceler aklımıza gelir gelmez beynimiz tarafından bloklanmasıdır. Tıpkı bilgisayarımızdaki bir firewall ( Güvenlik Duvarı) gibi.

4- Duygularınıza Karşı Üstün Gelmek 

Düşüncelerinizi ve cinsel azgınlığınızı kontrol etmek istiyorsanız duygularınıza karşı olan üstünlüğünüzü sağlamanız çok önemli. Bir adım geri atın ve beyninizde oluşan sisi kaldırmaya odaklanın. Beyninizin önceki halinin ne kadar berrak oduğunu düşünün. Sonra duygularınızı uzaktan inceleyin gözlemleyin. Onlara takılıp kalmayın onların efendisi olun. Son 3 yılda bunu yapmayı öğrendim. Eğer aklınızı, duygularınızın üstüne çıkarmayı başarabilirseniz fark edeceksiniz ki " Şuan çok azdım. Ama aslında beynim kanıma endorfin ve adrenalin pompalıyor sadece. Şuan cinsel içerikli şeyler düşünmemin tek sebebi bu. Kan dolaşımıma bir sürü kimyasal karıştı. Bunları düşünmemin tek sebebi bu başka birşey değil.  10 ile 30 dakika içinde hepsi yok olacak tek yapmam gereken en fazla yarım saat süreyle beynimi başka şeylere odaklamak. "Kendinize yapmanız gereken telkin bu.

5- Artan Cinsel İsteğe Karşı Gerçekçi Olmak 

Yazının önceki kısmında da açıklandığı gibi ilk 2 hafta boyunca cinsel istek gittikçe artıyor sonra sabitleniyor. Önceden bu cinsel isteğin bu süreç boyunca sürekli olarak artacağını ve sonunda dayanamayıp mastürbasyon yapacağımı düşünürdüm ama artık bu konuda gerçekçiyim ve bunun böyle olmadığını biliyorum. Evet ilk 2 hafta boyunca zorluk seviyesi sürekli artıyor. Önemli olan bunun neden olduğunu bilmek ve buna karşı hazırlıklı olmak bunun olacağını bilmek. Ve sonrasında bu zorluğun daha fazla artmayacağının farkına varmak. Bunu yapmayıp da korku ve paniğe kapılıp boşvermişlik haline girerseniz tekrar eski halinize dönersiniz. Vücudunuzu iyi dinlerseniz o size zaten azgınlık durumunda gerekli sinyalleri veriyor. Sizin tek yapmanız gereken şey farklı şeylerle meşgul olarak aklınıza gelen cinsel düşünceleri savuşturmak.

6- Kısa Süreli Sürece Başlamak ve Geciktirme Taktikleri Uygulamak

Önceki yazımda  da hatırlayacağınız gibi kendime sadece 10 günlük bir deney yapmıştım. Sadece buna odaklanmıştım tüm motivasyonum bundan ibaretti. Bu süreçte ne zaman mastürbasyon yapmak istesem kendime sadece " Bare şu deneyi tamamlıyım sonra istediğim kadar mastürbasyon yaparım " dedim. Kendinize bunu söylemek çok kolay inanın. Beyniniz de buna çok kolay inanıyor. " Bir daha asla mastürbasyon yapmayaacğım." Bu eminim hepinizin yaptıktan sonra söylediği şeydir ama şuana kadar sizi bir başarıya ulaştırmadı çünkü beyniniz buna inanmıyor. " Deneyden sonra yapacağım" ise beyninize çok daha gerçekçi geliyor  ve buna inanıyor. 10 gün , sonsuza kadar yapmamaktan çok daha yönetilebilir ve mantıklı geliyor beyine.  10. gün geldiğinde ise çok iyi hissediyordum ve herhangi bir cinsel azgınlığım yoktu. Yapmak aklıma bile gelmedi açıkcası. Sonra neden 10 gün daha yapmıyım ki diye düşündüm. Önceki 10 günlük süreci kafamdan sildim. Sanki mastürbasyon yapmışım da tekrardan bir 10 günlük deney yapıyormuş gibi davrandım. Yine aklıma cinsel düşünceler geldiğinde 10 günlük deney bitince yapacağım diyerek bunları savuşturdum.

7- Günlük Tutmak 

Kendin günlüğünüzü tutmak bu deneysel süreci ve yaşadıklarınızı anlamlandırmak ve sonrasında bunlardan ders çıkarabilmek için mükemmel bir yöntem. Örneğin 2. 10 günlük deney sürecini bitirdiğimde bir üçüncü 10 güne daha başladım ama kafamda hala sadece mastürbasyon yapıp 0 dan başladığımı düşünerek hareket ediyordum. Günlüğü de 10 ar günlük periyotlar halinde tutuyordum. Halbuki aslında 20 günü geçmişti. Okurken de buna göre hareket ediyordum. Önceden uzun süre yapmayınca dayanmanın çok daha zor olduğunu düşünürdüm. Günlüğümde tuttuğum raporlar sayesinde bunun böyle olmadığına şahit oldum. O düşüncenin yarattığı psikolojik baskıdan kurtulunca süreç çok daha kolay hale geldi.

8- Geçmiş Süreçleri ve Neden NO-FAP Yaptığınızı Sürekli Hatırlamak

En önemlisi bu muhtemelen. Çünkü başlangıç noktanızdan uzaklaştıkça aşağısının ne kadar kötü ve kirli biryer olduğunu unutuyorsunuz. Bunun sonucunda beyniniz kendini  " Ben nasıl olsa iyileştim " diyerek anında kandırıp başladığı yere kolaylıkla geri dönüyor. Önceden bu alışkanlığımdan asla kurtulamayacağımı bunun sonsuz bir döngü olduğunu düşünürdüm. Artık bunun böyle olmadığının farkındayım. Olayın biyolojik ve psikolojik bütün sırrını çözdüm.

1 yorum: