10 Ekim 2016 Pazartesi

NoFap Sürecinde Gün Saymak Neden Yanlış?




Merhaba arkadaşlar. Gerek mailden gerekse yorumlardan okuduğum kadarıyla çok fazla yapılan bir hatayı açıklamaya çalışacağım. Gördüğüm kadarıyla neredeyse herkes bu sürece başladığı günün kaydını tutup şafak sayıyor. Peki bunun ne gibi dezavantajları var? Neye sebep oluyor ? Neden zararlı? Bu yazımda biraz bunlardan bahsedeceğim.



Öncelikle şunu söyliyim ben de bu sürece başladığımda gün sayıyordum hatta hatırlarsanız ilk yazılarımda NoFap Günlüğü şeklinde bir yazı dizisi yazmaya karar verdiğimi söylemiştim. Bunun ilk haftasını da bu blogda sizinle paylaşmıştım. Fakat sonradan bunun gereksiz ve yanlış olduğunu keşfettim. Neden derseniz öncelikle gün saymaya başlayınca insanlar skora oynuyor ve sürece odaklanmaktan vazgeçiyor. Mesela bugün de yapmadım deyip gün sayısını +1 arttırıyor fakat o gün içinde kendini tutamayıp cinsel içerikli resimlere videolara veya başka şeylere bakıyor. Mastürbasyon yapmayıp da bunları izleyince doğal olarak da bir değişiklik olmuyor. Bunun sonucunda da 90 gün geçti hala bir değişiklik hissedemedim diyen insanlarla karşılaşıyoruz.


Diğer bir sebep de bilindiği gibi bir bağımlılıktan kurtulmaya çalışırken geçen zaman o kişi için oldukça yavaş geçer. Size yansıyan etkiler yüzünden  2 hafta geçmiş gibi gelir ama halbuki daha sadece 3-4  gün geçmiştir. İşte her sayı tutuşunuzda buna defalarca şahit oluyorsunuz ve bu sürecin zorluğunu her seferınde daha yoğun hissediyorsunuz bu da bir diğer dezavantaj.


Son ve en önemlisi ise bildiğiniz gibi bu sürecin süpergüçler kazandırdığına dair pek çok dedikodu ve yalan var. Bunla ilgili daha detaylı bir yazı da yazacağım fakat şimdilik şunu söylemekle yetineceğim. Bu süreç sizi önceden olmadığınız bir insana dönüştürmez. Yani yapmadan önceden kadınlarla iyi ilişkileriniz yoksa veya başarısızsanız vs. bu süreç size aksini kazandırmaz. Ne yapar derseniz bu süreç sizin potansiyelinizin %50 sini kullanmanız yerine %100 ünü kullanmanıza imkan tanır. Daha berrak bir zihniniz ve daha bol enerjiniz olur. Bunlarla ne yapacağınız ne yapmak istediğinize bağlı. Bilgisayar başında bütün oturup da sırf NoFap yapıyorsunuz diye sokağa ekmek almaya çıkınca kızların kucağınıza atlamasını beklemeyin. Bu hiçbir zaman olmayacak. Şimdi gelelim sayı saymanın neden yanlış olduğuna. Nette neredeyse hepiniz okuyorsunuzdur çeşitli kullanıcıların hikayelerini. 1 ay sonra notlarım yükseldi ve özgüvenim arttı,  2 ay sonra sevgili yaptım, 3. ayda istediğim kızla birlikte oldum vs. Şimdi siz skor tutunca yani gün sayınca 30 gün sonra bu adamın elde ettiği başarıları elde etmeyi bekliyorsunuz. Edemeyince de NoFap yalan hala istediğim kızla birlikte olamadım gibi yalanlarla beyninizi ikna edip sağ elinizle (veya sol) ilişki yaşamaya devam ediyorsunuz. Bu olaylar sizin sürece olan güveninizi kırıyor. Neden kendimi tutayım ki karşılığını alamıyorsam diyorsunuz. İşte tam bu yüzden gün saymak bu süreçte yapılabilecek büyük hatalardan biri.


Peki ne yapmak gerekiyor? Yapmanız gereken kendinizi bu sürece tamamen odaklayıp gün saymaktan vazgeçmek. Bazı insanlar olur ya çevremizde sigarayı bırakıyorum der ve bırakır bir daha hiç başlamaz. İşte aynen onun gibi. Bu işle olan bağınızı kestim deyin ve bir daha başlamayın. Mesela kendinize " bir daha yaparsam benim için değerli olan hatıra eşyaların hepsini yakacağım" şeklinde bir söz verebilirsiniz. Buna benzer mekanizmalarla kendinizi sürece bağlayabilirsiniz. Ama dediğim gibi hiçbir zaman bekledikleriniz 1-2 ay içinde gerçekleşmiyor diye bu süreçten vazgeçmeyin.


1 yorum: