26 Mayıs 2016 Perşembe

NoFap Günlüğü #1. Hafta



Günlüğü haftalık olarak eklemeye karar verdim bundan sonraki haftalar da bu şekilde olacak. Her gün kendimde hissettiğim değişiklikleri kendime (ve size) yaptığım telkinleri önerileri tavsiyeleri bu günlüklerde paylaşacağım. Umarım faydalı olur.

1. GÜN

İlk gün oldukça rahat geçti diyebilirim. Mastürbasyon Bağımlılığından Kurtulma Yolları yazısında paylaştığım kendine aktivite yaratma yöntemi işe yarıyor. Bunun haricinde sizi uyaran etkileri de mutlaka ortadan kaldırmalısınız. Mesele ben tüm gün evdeydim pencereden dışarı bile bakmadım herhangi bir uyarıcı etken görmemek için. Aynı şekilde pek televizyon izleyen biri de değilim ama haberleri kaçırmamaya çalışırım. Bilen bilir NTV spikerleri bu konuda ilahtır. Ama habere odaklanınca spikerin yarattığı uyarıcı etkinin azaldığını fark ettim. Bugün şunu anladım bu bir kandırmaca oyunu. Beyniniz sizi, siz de beyninizi kandırmaya çalışıyorsunuz. Kim galip gelirse kazanıyor. Evde yalnızsanız kendinize meşgaleler yaratmanız çok önemli. Arkadaşlarınızla buluşmalar ayarlayın. Hiçbiri olmuyorsa odanızı toplayın, temizleyin. Bu sizi yeterince oyalar ve yorar zaten. Bunun haricinde bugün halısaha maçım vardı. Oynarken daha motive ve oyuna daha odaklanmış bir vaziyetteydim. Daha önce böyle bir etki sezmemiştim. 

2. GÜN

Sabah feci bir ereksiyonla uyandım ama neyse ki atlattım. 2. Günden itibaren testosteron seviyesi arttığı için normal olduğunu düşünüyorum . " Brain Fog" denilen kafadaki gereksiz doluluk  ve yaptığınız şeylere odaklanmanızı engelleyen o şey eskisi kadar yoğun değil.  Yaptığım işleri daha motive bir şekilde yapabiliyorum. Düzenli olarak sporumu yapmaya devam ediyorum. Eskiden yorulduğum zaman daha kolay pes ediyordum.  Bugün normal sporumu yaptım bir de üstüme yürüyüş yapmama gerek yok,  yarın yaparım diyip kendimi kandırırdım. Artık kandırmıyorum. Ne gerekiyorsa onu o anda aklıma gelir gelmez yapıyorum. 

3. GÜN

Bu süreçte beni en çok zorlayacak şey evde geçirdiğim zamanlar olacak sanırım. Özellikle de evde yalnızken. Aklınıza gelen cinsel düşünceleri ve imgeleri savuşturmak bir süre sonra alışkanlık haline geliyor. Zaten olması gereken de bu sanırım. Zaman zaman " Yap gitsin ne olacak"  şeklinde boşvermişlikle birlikte gelen dürtüleri , dürtü gelir gelmez hemen bir aktivite veya meşgale bularak savuşturuyorum. Bir şeye odaklandığımda dürtü de otomatik olarak yok oluyor. Çok fazla yemek yediğimde de bu dürtünün kendiliğinden oluştuğunu fark ettim. Sofradan şişkin bir şekilde kalkmamak önemli. 

4. GÜN 

Bugün önceki günlere göre çok daha rahat uyandım.  Kontrol edilemez seviyede bir ereksiyon yoktu.  Bunu son günlerdeki uyaranların azalmasına bağlıyorum. Bir önceki gün uyarıcı etkiye maruz kalınca ertesi sabah mutlaka ciddi bir ereksiyonla kalktığımı fark ettim. Etrafınızdaki uyarıcıları yok ettiğinizde, beyninizi ve vücudunuzu meşgul ettiğinizde  ve yorduğunuzda ,  bu merete bulaşmak için bir sebebiniz kalmıyor. Özellikle dışarıda geçirilen zamanlarda kontrollü davranılmalı ve göz mastürbasyonundan mümkün olduğunca kaçınılmalı. Dışarıda çok fazla uyarıcı var ve bunlar daha sonra yalnızken evde aklınıza girebiliyor. Bunlar aklınıza girdiğinizde bu sürece ne için başladığınızı hatırlamak ve yaşadığınız olumlu deneyimleri, kenidinizde farkettiğiniz değişiklikleri aklınıza getirmek çok önemli. 

5. GÜN

Dün geç saatte yatmama rağmen bugün yine her zamanki kalktığım saatte kalktım ve ilginçtir hiç yorgun değilim. İstesem yatıp bir saat daha uyuyabilirdim tembellik yapıp ama ihtiyaç duymadım. Bunun haricinde geçmiş günlerde olan olayları hatırlamak, hafızamda onlara ulaşmak konusunda önceye göre daha başarılı olduğumu fark ettim. Ayrıca yaşadığım ana odaklanmayıp öylesine yaşayan ben, artık yaşadığı ana sonuna kadar odaklanan ve ondan mümkün olduğunca çok keyif almaya çalışan bir birey haline geldim. 

6. GÜN

Bugün aşırı sıkıcı geçti. Canım hiçbir şey yapmak istemedi. Bir ara herşeyi boşver yap gitsin dedim içimden ama sonra vazgeçtim. Yapmak isteme sebebim dayanılmaz azgınlık değil sıkılmışlık hissiydi. Neyse ki sonradan vazgeçtim. Açıkcası yapmaya bile üşendim. Gözlemlediğim kadarıyla günler geçtikçe amacınızı unutup ondan uzaklaşıyorsunuz. Böyle anlarda ne için başladığınızı hatırlamak önemli.

7. GÜN

Çok uzun zamandır beni çok etkileyen olaylar haricinde rüya görmüyordum veya gördüysem de hatırlamıyordum. Son 3-4 gecedir her gece en az 2 rüya görüyorum ve neredeyse hepsini tam detayıyla hatırlayabiliyorum. Ağız tadıyla rüya görmeyi özlediğimi fark ettim. Neyse ki bugün dünkü sıkılgan ve üşengeç halimden eser yok. Bunlara ek olarak son zamanlarda yaptığım sohbetlerde daha tatmin olur hale geldim. Önceden çabuk sıkılırdım. Bu sorun büyük ölçüde ortadan kalktı. Sohbet etmek konusunda artık daha istekliyim. Siz istekli olunca  bu karşı tarafa da yansıyor ve konuşma kaliteniz artıyor. 

5 yorum:

  1. 2.günde odaklanma problemini atlatman hiç samimi değil kardeş 11.gündeyim daha atlatamadım çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Orada kastettiğim kafadaki gereksiz bulanıklığın yok olmasıydı. Hala tam olarak odaklanabildiğimi söyleyemem ama gün geçtikçe odaklanma becerim artıyor. Meditasyon da bu konuda oldukça yardımcı oluyormuş araştırmalarım sonucunda öğrendim. İleride bu konuda da bir paylaşım yapmayı planlıyorum takipte kalmanı tavsiye ederim. Nofap günlüğüne biraz ara vermek zorunda kaldım tatil sebebiyle. Yeni günlük yazılarımı gün gün değil de haftalık olarak yazmayı planlıyorum.

      Sil
  2. Güzel bir günlük için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz için.

      Sil
  3. En baştan tüm yazılarını okumaya başladım. Yararlı olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil